X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

האבולוציה של דפי הנחיתה

קבלו את החוקים שלנו ליצירת עמודי נחיתה ממירים
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

בגלל שאכפת לי

היות וחוויית הקריאה שלכם פה סופר חשובה לי, תוכלו לדלג על כל התובנות המעניינות, הקריצות, הטיפים השימושיים וכל הטוב הזה ופשוט לגלול למטה לשורה התחתונה (אני לא הייתי עושה את זה, אם הייתי אתם).

כדי שנהיה באותו ראש

לצורך העניין, משמעותו של עמוד נחיתה היא המשמעות הפשוטה ביותר שטמונה בשמו. אנחנו מנחיתים משתמשים רלוונטיים בעמוד מסוים ושואפים שאחוז גבוה ככל הניתן מתוך אותם משתמשים יבצע פעולה (יקרא, יצפה, יצור קשר…).

לפני שנגשים לשעת היצירה

אני דוגלת בשיטת ה”לפני הכל בואו נקבע מטרות”. קל מאד להתפתות ולהגיד, “טוב, אז אני רוצה את העמוד נחיתה הכי מגניב, עם טופס פה ווידאו שם וגם כפתור ענק בתנועה כדי שלא יפספסו ” ואני אומרת בלב “וקמחים, קמחים… ולולב מדמם..” ובקול רם “לפני הכל בואו נקבע מטרות” ☺

אל תבינו אותי לא נכון, זה בסדר גמור להחזיק לנגד עיניכם מספר מטרות, אבל תסמנו את העיקרית שבהן. יש לנו בסופו של דבר מטרה אחת ראשית פונקציונאלית, הדורשת מהמשתמש לבצע פעולה (רכישה, הורדה, ליד, הרשמה וכדומה…) ומטרה משנית (לרוב צריכת תוכן כלשהו).

אז לפני שאגלה לכם את מה שאני גיליתי השנה, בואו נעשה סקירה ממש, אבל ממש קצרה.

אז איך זה קרה לנו?

לאורך השנים, דפי נחיתה עברו טרנספורמציה ואדפטציה. ב – 1957 יכל לקוח לכתת רגליו לסוכנות הפרסום לבקש עמוד נחיתה ולקבל משהו בסגנון:

עמודי נחיתה

וכשהגענו לשנים שכבר לא היו מנחיתים עלינו עמודי עיתון מהשמיים, נתקלנו בבהלת ה above the fold:
כל התוכן של העמוד היה דחוס על המסך מבלי שיש יכולת לגלול חלילה. אני זוכרת שהמילה גלילה הייתה קללה וסימן לחוסר מקצועיות של ממש. חס וכרפס שהמשתמש יפספס את הטופס שצבענו לכבודו בזוהר ומנצנץ.

והיום, אחרי הפנמה די גורפת שכל נושא “מעל הקפל” (אכן נשמע מוזר בעברית) לא רלוונטי (כי בכל זאת חברים, דיגיטל ופרינט שונים בתכלית) אנחנו סוף סוף מבינים שיש לנו מקום לעוד. על אף המטרה הברורה – לאסוף ליד או לייצר פעולה, ברור לנו שלא 100% מהגולשים שמגיעים לעמוד בשלים לעשות זאת וחלקם צריכים חיזוקים בדמות תמונות, וידאו או טקסט. כל אלו, צריכים להעמיק את ההבנה של המשתמש לגבי הצורך והתועלת שיוכל להפיק אם ישלח / ילחץ / יוריד.

הם נהנים מערך מוסף וממידע ממוקד וברור, אתם מקבלים ליד איכותי
IT’S A WIN WIN BABE

המחשה זריזה

דמיינו שנכנסתם לבנק במטרה להתעניין בפתיחת חשבון עו”ש ולפני שהספקתם לעבור את מפתן הדלת, עט עליכם הפקיד וממטיר שאלות פולשניות כמו מה מספר הטלפון שלך? מה המייל שלך? שם פרטי ומשפחה בבקשה? מאיפה אתה בארץ?

מלחיץ? עושה חשק לאחורה פנה?

אפשר גם אחרת – דמיינו שעובד הבנק מברך אתכם לשלום, מסביר לאן הגעתם, מפרט אודות הערך המוסף שהבנק מציע לכל בני משפחתכם – במהלך השיחה הייתם מסתכלים לצדדים, מתרשמים מהיחס שלקוחות אחרים מקבלים בבנק, הייתם שואלים אילו סוגי חשבונות הבנק מציע ומבינים איזה סוג הכי מתאים לכם. לבסוף, שואל נציג הבנק אם תרצו להצטרף או לחשוב על זה עוד קצת. גם אם ההחלטה להצטרף עוד לא הבשילה, בוודאי שהבנק נמצא על סט האפשרויות שתבחנו לטובה.

אז מה אני אומרת בעצם

את 2016 התחלתי עם 2 תובנות:

דף נחיתה אינפורמטיבי עם תוכן ברור ורלוונטי לקהל יעד יספק לידים איכותיים וימיר טוב יותר
אינטראקציה של המשתמש עם עמוד הנחיתה תורמת לחוויה ומסירה חסמים לביצוע פעולות בעמוד
את 2017 התחלתי עם הוכחות לכך שצדקתי! (עם קבלות והכל, על בסיס ניסויים)

לאורך השנה יצרנו עשרות עמודי נחיתה במגוון תחומים, עם מטרות שונות ומשונות אך מאפיין אחד משותף:
מאפשרים למשתמש לצרוך תוכן, ובכך מכינים אותו לבצע את הפעולה הנדרשת בעמוד.

צ’ק ליסט של היום שלפני (מתאים לכל ממשק דיגיטלי) – אז עכשיו שיש לנו דף נחיתה אינפורמטיבי, יפה וחכם, רגע לפני שמשיקים, אני אוהבת לשאול את עצמי:

האם ברור למשתמש איפה הוא נמצא?
האם ברור למשתמש מה נדרש ממנו?
האם הוא מבין מה יקרה לאחר השלמת התהליך?
והאם התייחסנו לכל החסמים שעלולים להתעורר אצלו במהלך השלמת התהליך?
תעבדו בזה או תעסיקו מישהו שיעבוד בזה. באמת. זה כל כך חשוב וכל כך פשוט. מבדקי שמישות ו – A\B TESTING זה לא יום לימודים ארוך. תשקיעו בזה שעה בשבוע ותראו כמה זה ישתלם לכם.

ממני בהמלצה

לא חייבים למקם טופס בחלק העליון של דף הנחיתה (אני אוהבת להוביל את המשתמשים ב”מסע הצרכני”, משלב ההכרות ועד לשלב הפעולה). אך כדאי לאפשר למשתמש בקלות לקפוץ מכל מקום בעמוד למילוי הטופס אם תמונה שווה אלף מילים, אז וידאו שווה, אמממ… יותר! בין אם מדובר בסיפורי מקרה, עדויות או דמו. תכנים מסוג וידאו עושים עבודה יוצאת מן הכלל תאפשרו ללקוחות מרוצים להמליץ, לדרג ולדבר על המותג שלכם בעמוד. קהל היעד שלכם יזדהה יותר עם אדם\ מקרה אמיתי
דברו עם המשתמש לאורך הממשק. בהודעות השגיאה בטופס ובהנעות לפעולה. עוד על מידע סופר מעניין על מיקרו קופי תוכלו לקרוא כאן
טפסים עושים מתוך מחשבה על מי שצריך למלא אותם, או לא עושים בכלל! צמצמו, תבקשו רק מה שהכרחי לכם לדעת. כבר דיברנו על טפסים, לרענון לחצו כאן
אל תשכחו שהחוויה בדסקטופ שונה בתכלית מהחוויה במובייל.

אל תחששו מהגלילה, פשוט תאפשרו למשתמש לנווט בדף בקלות. על ידי יצירת תפריט FIXED (סטיקי), עם קישורים המקשרים לכל אזור בעמוד
נגישות, נגישות, נגישות!

אז מה היה לנו,
דף נחיתה ממיר טוב יותר כאשר יש בו יותר תוכן. באמצעות תוכן אנחנו מכינים את קהל היעד שלנו לבצע את הפעולה הנדרש בתוכו. תוכן יכול להיות טקסטואלי, ויזואלי או אינטראקטיבי. כמה שיותר תוכן רלוונטי יותר טוב למשתמש ויותר טוב לכם.