X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

6 טיפים לאתרי E-Commerce
שרוצים להיות בעמוד הראשון בגוגל

בניתם אתר E-Commerce מדהים, עם אלפי מוצרים, השקעתם בעיצוב ובאפיון האתר ועשרות אנשים עובדים מסביב לשעון כדי שהאתר הזה יעבוד בצורה הכי טובה שיש, אבל… Black Friday וחברו הטוב Cyber Monday נמצאים ממש מעבר לפינה ואתם חוששים שלא מספיק אנשים מגיעים אליכם, ודווקא האתר שלכם לא יהיה חלק מהחגיגת המכירות הגדולה של נובמבר?
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

הבעיה הזו מאפיינת הרבה אתרי E-Commerce בתחילת דרכם, אבל לא רק. המפתח להגדלה משמעותית של התנועה לאתר, לאורך זמן ולא רק על ידי פרסום במדיה, הוא אופטימיזציה של האתר עבור מנועי חיפוש, או באנגלית – E-Commerce SEO.

למה SEO חשוב עבור אתרי E-Commerce?

מחקרים מראים ש-44% מהאנשים שמחפשים לקנות מוצרים ברשת מתחילים את החוויה שלהם במנוע חיפוש כלשהו, ושכ-26% מההזמנות באתרי E-Commerce מתחילות מתנועה אורגנית ממנועי חיפוש. כלומר, ללא אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, אתרי E-Commerce מפספסים גולשים רבים בשלבים קריטיים של המסע הצרכני שלהם.

בכתבה זו ניתן לכם הצצה לשש טעויות אופייניות שנתקלנו בהם באתרי מסחר אלקטרוני – אבל לצידן גם טיפים כיצד לפתור אותן, ובכך להגדיל את הסיכויים שתופיעו במיקומים גבוהים בגוגל כשמשתמשים מחפשים את המוצרים שאתם מוכרים.

1 – כתבו תיאורים ארוכים למוצרים שלכם (אל תשמשו בתיאור של היצרן!)

מפתיע לראות שבהרבה אתרי E-Commerce אין תיאור למוצרים, או שיש תיאור קצר מאוד. מעבר לתועלת ה-SEO הברורה (מנועי חיפוש מעדיפים דפים עם הרבה תוכן), זה גם האינטרס שלכם כבעלי האתרים שללקוחות שמגיעים לאתר שלכם יהיה כמה שיותר מידע על המוצר, ושהם לא ילכו לאתרים אחרים לחפש תשובות שהם לא מוצאים באתר שלכם. טעות נוספת שבעלי אתרים עושים היא לעשות “העתק-הדבק” לתיאור המוצר מהאתר של היצרן, מה שעשוי ליצור בעיה של תוכן משוכפל.

הטיפ שלנו – כתבו תוכן מקורי בעצמכם או שלמו לכותב/ת תוכן – זה יהיה שווה את זה. כמה תוכן זה מספיק? כלל האצבע הוא שכמה שיותר יותר טוב, אבל כ-400-500 מילים זו התחלה טובה. הקפידו מהיום הראשון על תרבות ארגונית של יצירת דפי מוצרים עם הרבה תוכן.

2 – בנו כבר מההתחלה מבנה אתר מסודר

רוב בעלי האתרים יוצרים קשר עם מומחי SEO רק בשלב מתקדם של העבודה על בניית האתר, ברוב המקרים כשהאתר כבר כמעט מוכן או אפילו באוויר. התוכן כבר נוצר, קטלוגי מוצרים הוכנסו לאתר, גוגל כבר סרק ואינדקס את האתר, לקוחות כבר מגיעים מערוצים אחרים (מודעות ממומנות, פרסום במדיה המסורתית)… להתחיל לעבוד עכשיו ולבצע שינויים? בלאגן. אבל ללא מבנה URL מסודר, דפים פנימיים באתר מתחרים אחד בשני, וגוגל לא יודע להחליט איזה דף הוא הרלוונטי, מה שמחליש את האתר כולו. בנוסף, האתר בדרך כלל יוצר תוכן משוכפל, מה שגורר עונשים מצד מנועי חיפוש.

הטיפ שלנו – תנו לאנשים שמעצבים לכם את האתר, מאפיינים אותו, ונותנים לו פתרון SEO לשבת ביחד מהרגע הראשון ולשתף פעולה. התוצאה תהיה אתר אופטימלי שלרוב נוח יותר ללקוחות שלכם לנווט בו.

3 – זהו גורמים באתר שלכם שעלולים ליצור תוכן משוכפל

כאשר מנועי חיפוש מזהים שיש לכם באתר דפים עם תוכן זהה, הם מסווגים זאת כניסיון שלכם לעשות מניפולציה עליהם במטרה לעלות בדירוג על ביטוייים שונים. במקרים רבים, מנועי החיפוש יענישו את האתר ויורידו אותו בדירוגים.

רוב אתרי ה-E-Commerce מייצרים דפים כפולים בלי לשים לב – איך? נגיד שיש לכם אתר שמוכר נעליים: בכל פעם שלקוח בוחר פרמטר כמו מידה, צבע, סוג וכו’, האתר מייצר דף שכולל את הפרמטרים הללו. אם גוגל סורק את האתר שלכם במצב הזה, הוא הולך להבין את זה כהמון תוכן משוכפל.

הטיפ שלנו – לפני שהמתכנתים מתחילים לכתוב את הקוד לאתר שלכם, וודאו שהוא מודעים לפוטנציאל התוכן המשוכפל שאתרי E-Commerce יכולים ליצור ואיך לפתור את הבעיות הללו. למשל, חשבתם פעם על זה שחלק מהמוצרים הנמכרים אצלכם מופיעים תחת כמה קטגוריות? מוצר בקטגוריית כלי מטבח המשוייך גם לקטגוריית המבצעים לפעמים, ויש לודא שנושאים כאלה לא יצרו בעיה של כפילות תכנים, גם אם למראית עין, ולהגדיר נכונה את מבנה כתובות ה-URL של האתר, את ה-Breadcrumbs ואת התגים הקנוניים המוטמעים בו.

4 – תנו לגולשים לכתוב ביקורות

רוב האנשים שניגשים לקנות מוצר באינטרנט, מחפשים ביקורת על המוצר לפני שהם מחליטים לבצע רכישה. לכן, אם אין אופציה להשאיר ביקורת על המוצרים בחנות שלכם, אתם מפספסים נתח קונים ענק.
ולמה זה חשוב ל-SEO? כל ביקורת גם מוסיפה לאתר שלכם תוכן, שהוא איכותי ומקורי, ועוד בחינם. בנוסף, עמוד המוצר נשאר חי ורענן, מה שעוזר למנועי חיפוש להבין שהדפים שלכם רלוונטיים.

הטיפ שלנו – אפשרו השארת ביקורות על ידי הקונים באתר שלכם ובצעו בקרת איכות מדי פעם – קראו את התגובות ובדקו אם הלקוחות שלכם כתבו משהו שרצוי שתוסיפו לתיאורי המוצר שכתבתם, מה שיקל על תהליך הקנייה ויוסיף עוד תוכן לעמוד.

5 – הקלו על המשתמשים לנווט באתר שלכם

הרבה אתרים נתקלים במהירות בבעיות של סירבול ובעייתיות לנווט באתר, עקב עומס המוצרים. אם קשה למשתמשים שלכם לנווט באתר, אז גם קשה למנוע החיפוש שסורק אותו לנווט בו ולקרוא כמו שצריך את הקטגוריות והמוצרים. תכנון אסטרטגי של מבנה האתר והיררכיית הקטגוריות יפתור את הבעיה הזו וישפר את חוויית המשתמש, כמו גם את הסיכוי שמנועי חיפוש יסרקו את האתר שלכם כהלכה.

הטיפ שלנו – וודאו שכל דף באתר שלכם הוא במרחק מקסימום שלושה קליקים מדף הבית, ובנו את האתר בצורה היררכית והגיונית, כך שיהיה קל לנווט בו גם כמנהל האתר שמזין מוצרים וגם כמשתמש שמחפש לקנות. וודאו שהאתר כולל “פירורי לחם” (Breadcrumbs) שמציגים את ההיררכייה של האתר באופן ויזואלי ומאפשרים למשתמשים לנווט אחורה לעמודי קטגוריה.

6 – טכניקות SEO מסורתיות בהחלט רלוונטיות גם במקרה הזה

כמו כל אתר, חשוב לבצע מחקר מילים ולבסס את דפי המוצרים ודפי הקטגוריות שלכם על מילות מפתח בעלות נפחי חיפוש במנועי החיפוש. הכלי הכי בסיסי בנושא הזה הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל, שבו ניתן לראות נפחי חיפוש חודשיים לכמעט כל מילה שתחפצו. אם אתם בונים על אתר בינלאומי באנגלית, שווה לכם גם לבדוק את Keyword Tool Dominator – כלי שנותן לכם את כל הקטגוריות וההשלמות האוטומטיות מאמאזון – ואין צורך לציין שאם אמאזון בחרו לעשות משהו בתחום ה-SEO, זהו כלל זהב לכל מי שבתחום.

אופטימיזציה למילות המפתח בדפי המוצר עצמם גם היא חשובה מאוד – כאמור, חשוב שיהיה הרבה תוכן בדף עצמו. לזה יש גם להוסיף מולטימדיה כמו תמונות וסרטונים, וכן חשוב לשלוט ב-Title וב-Description של הדף כפי שהוא יוצג בדף התוצאות של מנועי החיפוש.

הטיפ שלנו – אם יש לכם מוצרים שכבר עלו, חזרו אליהם ובצעו אופטימיזציה לכל התוכן בדף וכן ל-Title ול-Description שלהם. אם אתם רואים שאין הרבה תנועה למוצר מסויים, השתמשו במתכנן מילות המפתח ובצעו בדיקה – יכול להיות שאתם לא משתמשים במילת המפתח המתאימה!

בונוס – פזרו מילים תומכות שירחיבו את מעגל החיפושים, כמו “זול” (אם אתם מציעים את המוצר בזול), “משלוח חינם” (אם אתם מציעים משלוח חינם), “מחיר” וכו’.

סיכום

ששת הטיפים הללו הם כמובן רק טיפה בים ממה שניתן ורצוי לעשות באתרי E-commerce. לצד זה חשוב להדגיש שמנועי חיפוש כמו גוגל שמים דגש רב על המשתמשים ועל החוויה שלהם. גוגל בודקת כמה זמן אנשים מבלים באתר, וגם מזהה אם המשתמש לחץ על כפתור ה”אחורה” וחזר לתוצאות החיפוש במקרה והוא לא מצא את התשובה לחיפוש שלו (במקרה שלנו – יכול להיות שאין תיאור מספק של המוצר ולכן הלקוח בורח לקנות במקום אחר).

כלל הזהב פה הוא שעליכם ליצור אתר E-Commerce שנוח ונעים לקנות בו, כי בהרבה מקרים מה שטוב ללקוחות שלכם – טוב לגוגל.

מתוך אתר גלובס