הגדלת אחוזי המרה ואיסוף לידים איכותיים
23/05/2016
מיקרו קופי
מיקרו קופי – אילו האתר שלך יכל לדבר
30/08/2016
רוצה לראות הכל
טפסים או לא עושים

טפסים או לא עושים א’ – כיצד מעודדים משתמשים למסור מידע אישי

מאת: אורלי שלף, UX Expert יוניברסל מקאן דיגיטל

אז מה תכלס? טריקים וטיפים:

הנחיות

תייצרו טולטיפ לצד כל שדה נדרש ותסבירו במילים פשוטות מדוע אתם מבקשים את מה שאתם מבקשים.

עקביות

היו עקביים, תשתמשו בטולטיפ זה לצד כל השדות – לא רק לצד השדות הבעייתיים.

ולידציה

השתמשו בוולידציה בזמן אמת (Instant field Validation). ברגע שהמשתמש טעה בשדה כלשהו, הציגו לו כבר באותו הרגע את הטעות (אל תמתינו ללחיצה על הכפתור) ולהפך, כאשר המשתמש מילא שדה בהצלחה, תעניקו לו את החיזוק החיובי והציגו לו ויזואלית שהשדה מולא בהצלחה! (טוב לטפסים ארוכים ותהליכי רכישה).

מיקרו קופי

הימנעו מלהשתמש בשפה רובוטית, תדברו אל המשתמש! על ידי שימוש במיקרו קופי נכון (נדבר על זה בהרחבה בשבוע הבא). אל תציגו לו הודעות שגיאה רובוטיות, פשוט דברו איתו בגובה העיניים, רק בכתב.

שלא ישכח

הימנעו מלהשתמש רק בPLACEHOLDERS. ברגע שאין כותרת חיצונית לשדה המילוי, המשתמש שוכח איזה שדה הוא ממלא (ביחוד בטפסים ארוכים).

איחוד

אחדו נושאים משותפים בטופס על ידי כותרות.

כל מה שלא מומלץ לעשות בטופס אחד קצר. מבקשים מספר תעודת זהות מבלי לציין מדוע, השימוש בPLACEHOLDERS בלבד לא יאפשר למשתמש להבין איפה טעה.

הנה פתרון פשוט… רוצים בכל זאת להשתמש בPLACEHOLDERS? אין בעיה! ברגע שהמשתמש הקליק בתוך השדה, הקפיצו את תיאור השדה מעל השדה, כך המשתמש לא יתבלבל. כמו כן, הוספה של טולטיפ מאפשרת למשתמש להבין מדוע אנו מבקשים את המידע בכל שדה.

ולידציה רק בזמן אמת! כשהמשתמש טועה הוא מבין באותו הרגע מה הייתה הטעות (שימו לב למיקרו קופי של הודעת השגיאה, במקום לומר לו משהו כמו “שם מלא – לא תקין”, אנחנו מדברים אליו, שואלים אותו). לחלופין, כשהמשתמש צודק – קיבל thumbs up ואור ירוק להמשיך (אפשר גם פה להוסיף מיקרו קופי מחזק כמו “כל הכבוד, תתקדם”). איגוד השדות בשמות קטגוריה, תעניק תחושה של סדר והיררכיה.