טפסים או לא עושים
טפסים או לא עושים א’ – כיצד מעודדים משתמשים למסור מידע אישי
31/05/2016
גוגל מבצעים עדכון נוסף ועולם החיפוש כמרקחה
05/09/2016
רוצה לראות הכל
מיקרו קופי

מיקרו קופי - אילו האתר שלך יכל לדבר

מאת: אורלי שלף, UX Expert יוניברסל מקאן דיגיטל

אז מה תכלס? טריקים וטיפים:

תנו לאתר שלכם לדבר

כאשר יוצרים שפה עיצובית למותג, מומלץ לייצר לו גם קול ייחודי, לתת לו אישיות ולהביא אותה ליידי ביטוי בשיחה עם המשתמש בממשק הדיגיטלי.

תעזרו להם להבין

קודם כל מדברים אל המשתמש! משתמשים במשפטים מכוונים בכל מקום אפשרי ובכך יוצרים ליווי אישי וכמעט אנושי לאורך כל תהליך בממשק זה או אחר.

דברו אליהם

הימנעו מלהשתמש בשפה רובוטית, תדברו אל המשתמש! בשגיאות ולידציה, במקום למחזר את אותה השגיאה בכל טעות ולכתוב “שדה זה – חובה”, תנו הודעות שגיאה המתארות את הטעות באמת. משתמש שהותיר שדה ריק, תכתבו לו לדוגמא “הריקנות מורגשת כאן, מלא אותי” או “אל תשכחו למלא את השדה”. במידה ומדובר בשגיאה במספר, לכתוב לו “אתה בטוח שזה מספר טלפון?”. ככל שתהיו ממוקדים יותר בניסוח הטעות, כך יהיה למשתמש קל יותר לתקן ולהתקדם.

תיאום ציפיות

חדדו את הקריאה לפעולה על גבי הכפתורים. לדוגמא המנעו מלהשתמש בהנעות לפעולה מסוג “שלח” או “הרשם”. במקום, חדדו את המסר. השתמשו ב”לתיאום פגישה בקליק” או “לקבלת עדכונים בחינם”. חשוב לייצר תיאום בין הפעולה שהמשתמש מתבקש לבצע לבין מה שהוא מקבל בפועל.

תשקלו מילים

זכרו! מילים הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב והחוויה בממשק דיגיטלי, תשקלו את שלכם בכובד ראש בפעם הבאה שאתם באים בדרישות.

מנועי חיפוש: מסבירים למשתמש מה הוא יכול לחפש באתר ומעניקים לו את האפשרות לחפש לפי קטגוריות מוכנות מראש.

שדות בטופס: הנחיה למילוי השדה + הודעת שגיאה המעידה במדויק על הטעות

תסבירו מדוע אנחנו מבקשים את המידע הנדרש

ניצול נכון של PLACEHOLDER כדוגמא למידע הנדרש

הודעות שגיאה: דברו בשפה של המותג שלכם. מייל צ’ימפ עושים את זה מצוין, לדוגמא: בחרתם שם משתמש תפוס, זו הודעת השגיאה שתקבלו. התוצאה: תחושת התסכול של המשתמש קטנה יותר, הוא מבין מה קרה ואפילו מחייך תוך כדי

עמודי שגיאה - תשקיעו קצת, אל תגרמו למשתמש לחוש תסכול. על ידי השקעה בעמודי השגיאה תסייעו לו לצאת מהמבוי הסתום ואף לחייך