תפריטי ניווט
תפריטי ניווט ראשיים באתרי אינטרנט
24/02/2016
איך נעודד הרשמות לאתר ECOMMERCE
טיפ שבועי – איך נעודד הרשמות לאתר ECOMMERCE
31/03/2016
רוצה לראות הכל
רספונסיבי

רספונסיבי, אדפטיבי, ושאר מילות קוד...

מאת: אורלי שלף, UX Expert יוניברסל מקאן דיגיטל

אמנם נשמע פשוט והגיוני, אבל איך אנחנו יודעים מה נכון לנו? האם כדאי לנו לבנות את האתר שלנו באופן רספונסיבי? או אדפטיבי? מה ההבדל בין השניים? ולמה עדיין לא המצאנו מילים עבריות כדי לתאר הגדרות בחוויית משתמש (אבל זה לא קשור לנושא שלנו היום). אנסה לעשות סדר…

ועכשיו

שהנושא קצת יותר ברור, ננסה להבין מה טוב לנו. כל אחת מהשיטות המוזכרות פה מכילות יתרונות וחסרונות. בסופו של דבר השיטה שהכי טובה לכם, תהיה תלויה בשילוב הצרכים שלכם ושל המשתמש.

לפני ההחלטה חשוב לקחת בחשבון:

מגבלות טכניות

מגבלות טכניות כאלה ואחרות יכולות להיות אחד הגורמים המכריעים בבחירת השיטה לבניית הממשק/אתר שלכם.

אחידות המידע

לא תמיד כל האינפורמציה ואופן הצגת התהליכים המוגשים למשתמש באתר דסקטופ, מתאימים להגשה למשתמש ברזולוציות מובייל (הלך הרוח של המשתמש במובייל שונה מאד מהלך הרוח של המשתמש בממשק באמצעות הדסקטופ)

USER INTERFACE

במידה והולכים על השיטה הרספונסיבית, יש לקחת בחשבון את האופן בהם מוצגים אלמנטים ברזולוציית השונות. לדוגמא התפריט שלנו (מגה תפריט, המכיל קטגוריות ותת קטגוריות). ברזולוציית דסקטופ התפריט שלנו פרוס למשתמש ומאפשר אפקט DROP DOWN. ברזולוציית מובייל הקונבנציה היא למקם את התפריט בצורה שונה – בדרך כלל על ידי שימוש באייקון תפריט+טקסט ובלחיצה יפתח התפריט.

זמן ומשאבים

אתרים רספונסיביים/אדפטיביים מאפשרים תפעול ותחזוקה של ממשק/אתר בודד (על URL בודד). כאשר אתר מותאם מובייל יצריך מאיתנו לתפעל 2 ממשקים/אתרים.

זמני טעינה

זמני הטעינה של אתרים רספונסיבים (במידה ולא מקודדים נכון) עלולים להיות ממושכים יותר מאתרים יעודיים (מותאם) למובייל.

כמה דוגמאות

אתר Crate&Barrel בחרו בשיטה מותאמת מובייל. כלומר, מדובר ב2 URLים שונים, נראות ופונקציונאליות שונים. שימו לב להבדלים בין פריסת האלמנטים, התפריטים לדוגמא.

אתר skinnyties ישמו יפה את השיטה הרספונסיבית ובכל זאת שמרו על רוב האלמנטים בהצגה זהה בכל רזולוציה

באתר MCCANN יישמנו את השיטה האדפטיבית. האתר הינו רספונסיבי, אך בנקודת השבירה של המובייל העלמנו ושינינו פריטים מסוימים שעלולים היו להציק למשתמש ברזולוציה קטנה יותר.

לסיכום

כל אחת מהשיטות, אדפטיבי, רספונסיבי ומותאם מובייל מכילות יתרונות וחסרונות. משתמש הקצה שלנו לא תמיד יבחין איך האתר שלנו מיושם, מה שחשוב לו זה לחוות את הממשק/אתר בצורה נוחה בכל רזולוציה ובכל מקום. חשבו על הצרכים של המשתמשים שלכם, בין אם הם בדרכים או במשרד והעניקו להם את החוויה האולטימטיבית.