פרסום דיגיטלי – מה שהיה לא יהיה
25/09/2016
חוק הנגשת אתרי אינטרנט נדחה? למה כדאי ליישם כבר עכשיו
02/11/2016
רוצה לראות הכל

AMP Is Coming to Town

מאת לימור ברנהולץ, HEAD OF SEO, יוניברסל מקאן דיגיטל | 30/10/2016

פרויקט ה-Accelerated Mobile Pages (או עמודים מואצים למובייל אם נרצה) של גוגל יצא לאור לפני בדיוק שנה, באוקטובר 2015, והוא פרויקט קוד פתוח שמטרתו להאיץ את מהירות הגלישה במובייל וכך לשפר את חוויית המשתמשים בטלפונים ברחבי העולם.

מה זה קשור אלי?

לאחרונה, באופן די צפוי, הכריזו גוגל על הכנסת סימון על עמודי AMP לתוצאות החיפוש שלהם.

לפי גוגל קיימים כרגע מעל 150 מליון עמודי AMP באינדקס, כאשר בכל שבוע שעובר נוספים עוד כ-4 מליון עמודים כאלו לאינדקס, והגיע הזמן להציף אותם בתוצאות החיפוש.

מכיוון שאנחנו מכירים כבר את גוגל ניתן גם לצפות לכך שעמודים שכאלו ייהנו מצ’ופרים מסוימים מגוגל (מיקומים גבוהים יותר בדירוג התוצאות) על היותם מותאמים לטכנולוגיית הגלישה החדשה כי הרי חווית גלישה טובה יותר = דירוגים טובים יותר. לכן ברור גם שמומלץ מאד להתאים את אתרי המובייל שלכם ל-AMP, וטובה שעה אחת קודם.

אוקיי, אז איך אני מתאים את האתר שלי ל-AMP הזה?

כאמור מדובר בעצם בגרסה “קלה” של עמודי אתר המובייל שלכם, המסומנת ע”י סט מוגבל של תגיות HTML ו-CSS, ואמורה להביא לשיפור משמעותי מאד בזמן הטעינה של האתר, ובכך לאפשר גישה מהירה לאינטרנט מכל מקום בעולם.

ההטמעה של הקוד עצמו היא פשוטה יחסית, וברשת ניתן למצוא מגוון מדריכים לנושא, כולל באתר הרשמי של פרויקט ה-AMP עצמו, ובהם פירוט כלל התגיות והתאמות ה-HTML שעליכם לבצע כדי להתאים את עמודי האתר ל-AMP. מדובר בהתאמות די פשוטות לביצוע, ועוד מספר תיוגים מומלצים להוספה ע”מ להעלות את ערך הקוד. כמובן שגם גוגל בעצמם מציעים תמיכה רחבה וגם אפשרות לעקוב אחר תקינות עמודי ה-AMP שלכם ב-Search Console שלהם, לקבל טיפים לשיפור שלהם ועוד.

מה יקרה אם לא נתאים את האתר ל-AMP?

כרגע לא יקרה כלום. לפי הטענה הרשמית של גוגל קיום גרסת AMP לא משפיעה על דירוג של אתר מסוים בתוצאות החיפוש, אבל חשוב לזכור שגם כחלק מההנחיה הכללית של גוגל לשיפור מהירויות הטעינה ודרכן את חווית המשתמש, ועכשיו גם בנוסף לאג’נדת ה-Mobile First הצפויה בגוגל החל מ-2017, הטענה הזו לא תאריך ימים ובקרוב נראה כיצד עמודים המותאמים ל-AMP צפים מעלה מעלה בדירוגי החיפושים.

זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי להתאים את עמודי האתרים לשיטה החדשה עוד היום. מי שיהיה הראשון להתאים את עמודי האתר יהיה גם הראשון להרוויח מה-AMP – זה שיהנה מזמן התרגול והבחינה הרב ביותר, שיספיק להתאים יותר מעמודי האתר שלו לגלישה מהירה באופן תקין ומלא, וזה שגם יעלה בדירוגים ראשון תודות לכך.

לסיכום

כשגוגל מוציאים מוצר חדש לשוק די בטוח להניח שהם ינסו גם להכניס אותו לשימוש נרחב כמה שיותר, ואפילו ליצור בו תלות. כאחד שכזה, פרויקט ה-Accelerated Mobile Pages שלהם בתוספת פילוסופיית ה-Mobile First הצפויה, מצביעים לנו על הכיוון שבו רואה גוגל את העתיד באופן ברור, ולא יאוחר היום שבו אי שימוש ב-AMP יגרור תוצאות לא רצויות בעוד אתרים שיתאימו את עצמם ייהנו מיתרונות השימוש במוצר מטעם גוגל.

לכן, אנו ממליצים על התאמת עמודי האתר לגוגל AMP בהקדם. כך תוכלו לספק לגולשים באתר המובייל שלכם חווית גלישה חדשנית ומהירה, וגם בהמשך ליהנות מהיתרונות הנובעים מההתאמות שביצעתם בדירוגי תוצאות החיפוש

צוות ה-SEO של UMD ישמח ללוות אתכם ולייעץ בתהליך ההטמעה וההתאמה לגוגל AMP – דברו איתנו.