X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

רספונסיבי, אדפטיבי,
ושאר מילות קוד...

אדפטיבי ורספונסיבי נשמע לכם אותו הדבר? הכנסו ליוניברסל מקאן דיגיטל וקראו על השוני בחווית המשתמש, התאמת הממשק המתאים תחת מגבלות זמן, משאבים ועוד.
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

האתגר

איך גורמים לחוויית המשתמש להיות נוחה ונעימה בכל רזולוציה ובכל גודל מסך?

הפתרון

הפתרון נמצא באתגר עצמו… אנחנו מתאימים את הממשק שלנו לכל רזולוציה וכל גודל מסך באמצעות השיטות הנפוצות (אפרט בהמשך).

התוצאה

המשתמש יוכל להנות מהממשק שלנו בכל מקום ובכל מצב, בסלון במכשיר האיפד, בדרכים במובייל או מול המחשב במשרד

אמנם נשמע פשוט והגיוני, אבל איך אנחנו יודעים מה נכון לנו? האם כדאי לנו לבנות את האתר שלנו באופן רספונסיבי? או אדפטיבי? מה ההבדל בין השניים? ולמה עדיין לא המצאנו מילים עבריות כדי לתאר הגדרות בחוויית משתמש (אבל זה לא קשור לנושא שלנו היום). אנסה לעשות סדר…

ממשק/אתר מותאם מובייל

כאן אין צורך בתרגום.. במצב זה הממשק שלנו נבנה ומותאם לרזולוציית מובייל בלבד

ממשק/אתר אדפטיבי

מהמילה ADAPTIVE או בעברית מהמילה הסתגלות. הממשק שלנו מסתגל לנקודות שבירה קבועות מראש (בקוד). כלומר ברוחב מסך של טאבלט, הממשק שלנו יסתגל לרזולוציית טאבלט וברוחב מסך של טלפון נייד, הממשק יסתגל לרוחב זה. בנקודות שבירה אלו אנחנו נוכל להעלים אלמנטים או תהליכים שאינם מתאימים לשימוש ברזולוציות מובייל/טאבלט

ממשק/אתר רספונסיבי

מהמילה RESPONSIVE או בעברית מהמילה תגובה, מגיב. במצב זה, הממשק שלנו מגיב באופן אוטומטי רציף ומשתנה – מארגן את תצוגת האלמנטים בהתאם לרזולוציית המסך

ועכשיו
שהנושא קצת יותר ברור, ננסה להבין מה טוב לנו. כל אחת מהשיטות המוזכרות פה מכילות יתרונות וחסרונות. בסופו של דבר השיטה שהכי טובה לכם, תהיה תלויה בשילוב הצרכים שלכם ושל המשתמש.

לפני ההחלטה חשוב לקחת בחשבון:

מגבלות טכניות
מגבלות טכניות כאלה ואחרות יכולות להיות אחד הגורמים המכריעים בבחירת השיטה לבניית הממשק/אתר שלכם.

אחידות המידע
לא תמיד כל האינפורמציה ואופן הצגת התהליכים המוגשים למשתמש באתר דסקטופ, מתאימים להגשה למשתמש ברזולוציות מובייל (הלך הרוח של המשתמש במובייל שונה מאד מהלך הרוח של המשתמש בממשק באמצעות הדסקטופ)

USER INTERFACE
במידה והולכים על השיטה הרספונסיבית, יש לקחת בחשבון את האופן בהם מוצגים אלמנטים ברזולוציית השונות. לדוגמא התפריט שלנו (מגה תפריט, המכיל קטגוריות ותת קטגוריות). ברזולוציית דסקטופ התפריט שלנו פרוס למשתמש ומאפשר אפקט DROP DOWN. ברזולוציית מובייל הקונבנציה היא למקם את התפריט בצורה שונה – בדרך כלל על ידי שימוש באייקון תפריט+טקסט ובלחיצה יפתח התפריט.

זמן ומשאבים
אתרים רספונסיביים/אדפטיביים מאפשרים תפעול ותחזוקה של ממשק/אתר בודד (על URL בודד). כאשר אתר מותאם מובייל יצריך מאיתנו לתפעל 2 ממשקים/אתרים.

זמני טעינה
זמני הטעינה של אתרים רספונסיבים (במידה ולא מקודדים נכון) עלולים להיות ממושכים יותר מאתרים יעודיים (מותאם) למובייל.

לסיכום
כל אחת מהשיטות, אדפטיבי, רספונסיבי ומותאם מובייל מכילות יתרונות וחסרונות. משתמש הקצה שלנו לא תמיד יבחין איך האתר שלנו מיושם, מה שחשוב לו זה לחוות את הממשק/אתר בצורה נוחה בכל רזולוציה ובכל מקום. חשבו על הצרכים של המשתמשים שלכם, בין אם הם בדרכים או במשרד והעניקו להם את החוויה האולטימטיבית.